Table of Contents
Elektrische auto’s hebben veel minder onderhoud nodig dan auto’s met een verbrandingsmotor, en dat blijkt maar weer eens uit harde data. In Engeland hebben ze onderzocht wat de meest betrouwbare elektrische auto is. Althans, gekeken naar het feit of ze de MOT-keuring (de Britse APK-keuring) voltooien. Het Britse Move Electric heeft namelijk de data opgevraagd bij het Department for Transport, waarin staat welke modellen hun eerste keuring zonder kleerscheuren hebben overleefd.
Gemiddeld hebben die auto’s 34,331 mijl (ruim 55. 000 kilometer) op de klok staan. Vandaar dat je geen recente elektrische auto’s in deze lijst ziet, maar vooral oudere modellen. Interessant om te melden is overigens dat 86,65 procent van al die auto’s de MOT-keuring in één keer voltooiden. auto verkopen aan iemand in het buitenland. Dat is een hoger percentage dan in het geval met conventionele auto’s, want in die categorie voltooide 84,46 procent diezelfde keuring.
Maar welke elektrische auto staat dan bovenaan de MOT-lijst? Let dus wel op: het gaat hier om reeds verouderde modellen. Mogelijk een waardevolle lijst voor de koper van een tweedehands elektrische auto, dus! Al zegt het natuurlijk niet alles over de betrouwbaarheid op lange termijn van deze modellen. De auto met de hoogste score komt uit Zuid-Korea.
Die elektrische fastback, ook leverbaar met verschillende hybride-aandrijflijnen, doorstond in maar liefst 98,75 procent van de gevallen de MOT-keuring. De gemiddelde Ioniq die de eerste keuring voltooide, had bovendien ruim 29. 000 mijl (46. 000 kilometer) op de teller staan. opkoper toyota. De Ioniq wordt op de voet gevolgd door de tweede generatie Nissan Leaf (97,7 procent).
De elektrische hatchback uit Duitsland wist de MOT-test in 93,94 procent van de gevallen te doorstaan. De Tesla Model X (92,08 procent) en de BMW i3 (91. 81 procent) complementeren de top vijf. Opmerkelijk is de score van de zeer populaire Renault Zoe. De Franse hatchback wist slechts in 83,18 procent van de gevallen de MOT-test zonder kleerscheuren te voltooien.
75 procent) Nissan Leaf (97,7) Volkswagen E-Golf (93,94) Tesla Model X (92,08) BMW i3 (91,81) Kia Soul EV (91,04) Smart For, Two (90,63) Nissan Leaf (gen. 1, 86,28) Tesla Model S (86,16) Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (85,71) Nissan e-NV200 (84,34) Renault Twizy (84) Renault Zoe (83,18) Peugeot Ion (82,50) Renault Kangoo (78,35) Reva G-Wiz (77,27) Reageer op artikel: Dit zijn de betrouwbaarste (tweedehands) elektrische auto’s .
Elk jaar komt er meer keus aan tweedehands elektrische auto's en de beschikbare modellen worden steeds beter. Daardoor wordt ook het occasionaanbod van elektrische auto's steeds breder en interessanter. Maar waar moet je op letten? Elektrische auto’s zijn lange tijd vooral interessant geweest voor zakelijke leaserijders. Na drie tot vijf jaar loopt hun leasecontract af en belanden de auto’s op de particuliere tweedehandsmarkt.
In de afgelopen jaren is de techniek van elektrische auto’s flink verbeterd. auto verkopen aan iemand in het buitenland. Hierdoor lopen oudere modellen met name op het gebied van actieradius en laadmogelijkheden achter op nieuwe auto’s. Daar staat tegenover dat accu’s lang goed blijven, wat weer een positief effect heeft op de restwaarde van elektrische auto’s. Het nadeel van de meeste elektrische occasions is de relatief lage actieradius.
De meeste elektrische occasions van die leeftijd hebben dan ook een accu met een capaciteit tussen de 20 en 30 k, Wh, wat resulteert in een actieradius tussen de 125 en 250 kilometer. Het belangrijkste onderdeel van een elektrische auto is de accu, die bepaalt uiteindelijk hoe ver je kunt rijden.
Ook accu’s van elektrische auto’s degraderen, maar gelukkig blijkt uit gebruikservaringen dat dit veel minder snel gaat dan bij smartphones. Nu er wereldwijd duizenden elektrische auto’s zijn van vijf jaar of ouder, blijkt dat vrijwel alle modellen nog tussen de 80 en 97 procent van de originele accucapaciteit over hebben, waarbij het merendeel boven de 90 procent zit.
We hebben alle accugaranties van de verschillende merken in een handig overzicht gezet. De kans is dus aanwezig dat ook op jouw elektrische occasion nog garantie op het accupakket zit. Dat accu's langer goed blijven wil niet zeggen dat je daarom niet kritisch moet kijken naar de accu van een potentieel interessante elektrische occasion.
Met de ANWB accucheck krijg je inzicht in de actuele actieradius van een tweedehands EV. Niet alleen de actieradius en accu zijn van belang, ook de laadmogelijkheden kunnen bepalen of een auto wel of niet voor jou geschikt is. Rij je zo nu en dan wat langere afstanden, dan kan dat elektrisch, maar zul je onderweg moeten snelladen.
Dit was een aantal jaar geleden minder vanzelfsprekend dan tegenwoordig. Gebruik je de auto vooral in en rondom de stad en laad je vooral thuis en/of op je werk, dan is een snellaadfunctie minder belangrijk. Qua gebruikskosten zitten er geen hele grote verschillen tussen een gebruikte of nieuwe elektrische auto, de afschrijving buiten beschouwing gelaten.
Dit is een stuk duurder dan thuis, op je werk of aan een openbare paal op straat laden. Neem dit dus mee in je kostenplaatje. Toen de eerste moderne elektrische auto's op de markt verschenen, waren er veel vragen over de restwaarde. Die hangt natuurlijk sterk samen met de levensduur van het duurste onderdeel van de auto: de accu.
Zo positief zelfs, dat ING in 2019 becijferde dat nieuwe elektrische auto's na vijf jaar circa 50 procent van hun waarde verloren zullen hebben, terwijl diesel- en benzineauto's respectievelijk 60 en 70 procent van hun waarde verliezen in dezelfde periode - auto verkopen aan iemand in het buitenland. Ondanks deze positieve ontwikkelingen blijft de restwaarde van elektrische auto's nog onzeker.
Om de aanschaf van elektrische occasions te stimuleren heeft de overheid een aanschafsubsidie van € 2. 000 beschikbaar gesteld. Vanaf 10 januari 2023 kun je weer subsidie aanvragen voor een in 2023 gekochte elektrische occasion. Net als voor nieuwe elektrische auto’s profiteer je met een elektrische occasion van nog meer financiële voordelen.
Of een tweedehands elektrische auto voor jou interessant is, hangt vooral af van hoe je de auto wil gebruiken (auto verkopen aan iemand in het buitenland). Is het je primaire vervoersmiddel, rij je bijna uitsluitend korte afstanden of maak je regelmatig ritten van meer dan 250 kilometer? Dit zijn allemaal zaken om in overweging te nemen. Om een indruk te krijgen van het huidige aanbod aan tweedehands elektrische auto’s kun je een kijkje nemen op ons occasionplatform.
Handig voor ondernemers die de auto zakelijk willen kopen, maar vervelend voor consumenten voor wie de auto toch niet voordelig is als hij lijkt. Check dit voordat je er op uit trekt om de auto 'live' te gaan bekijken. Is een nieuwe elektrische auto te duur, vind je de prijzen van elektrische occasions nog aan de hoge kant of wil je je geen zorgen maken over de restwaarde? Dan is private lease van een nieuwe elektrische auto wellicht een optie - auto verkopen aan iemand in het buitenland.
Overigens: ook voor een private leaseauto kun je in 2023 weer subsidie aanvragen - auto verkopen aan iemand in het buitenland.
Merk, Volkswagen, BMWMercedes-Benz, Audi, Ford, Toyota, Volvo, Opel, Peugeot, Renault9ff, Abarth, ACACMAcura, Aiways, Aixam, Alba Mobility, Alfa Romeo, Alpina, Alpine, Amphicar, Angelelli Automobili, Ariel Motor, Artega, Aspid, Aston Martin, Aurus, Austin, Austin-Healey, Autobianchi, Baic, BAICBedford, Bellier, Bentley, Boldmen, BolloréBorgward, Brilliance, Bristol, Bugatti, Buick, BYDCadillac, Caravans-Wohnm, Carver, Casalini, Caterham, Cenntro, Changhe, Chatenet, Chery, Chevrolet, Chrysler, Citroen, City, ELCorvette, Cupra, Dacia, Daewoo, DAFDaihatsu, Daimler, Dangel, De la Chapelle, De Tomaso, Delorean, Devinci Cars, DFSKDodge, Donkervoort, DR Motor, DS Automobiles, Duttone.
000€ 1. 500€ 2. 000€ 2. 500€ 3. 000€ 4. 000€ 5 - auto verkopen aan iemand in het buitenland. 000€ 6. 000€ 7. 000€ 8. 000€ 9. 000€ 10. 000€ 12. 500€ 15. 000€ 17. 500€ 20. 000€ 25. 000€ 30. 000€ 40. 000€ 50. 000€ 75. 000€ 100. 000Bouwjaar vanaf20232022202120202019201820172016201520142013201220112010200920082007200620052004200320022001200019991998199719961995199419931992199119901989198819871986198519841983198219811980197919781977197619751974197319721971197019691968196719661965196419631962196119601959195819571956195519541953195219511950194919481947194619451944194319421941194019391938193719361935193419331932193119301929192819271926192519241923192219211920191919181917191619151914191319121911191019091908190719061905190419031902190119000 suggestion found. Use up and down keys to navigate..
Op het gebied van auto’s kopen is een tweedehands elektrische auto de meest duurzame (en op lange termijn de goedkoopste) keuze die je kunt maken. Omdat je — in tegenstelling tot het kopen van een nieuwe auto — geen impact meer hebt wat betreft de productie van de auto (inclusief batterij) én je rijdt natuurlijk zonder CO2 uitstoot.
Je betaalt bijvoorbeeld tot 2025 geen wegenbelasting op een volledig elektrische auto, de bijtelling is 16% en je krijgt subsidie bij de aanschaf (Auto verkopen). Je betaalt op lange termijn ook veel minder aan brandstofkosten en onderhoud. Elektrische auto’s bestaan uit veel minder onderdelen dan auto’s die rijden op diesel of benzine.
In 2018 reden we twee weken lang in een 100% elektrische Hyundai IONIQ Electric door Europa. We kwamen erachter hoe goedkoop het is om elektrisch te rijden. Ik rekende uit dat het ongeveer 1. 7X goedkoper is dan tanken met een ‘zuinige’ benzineauto. Het mooie is dat het op sommige plekken zelfs gratis is! Als je een tweedehands elektrische auto koopt krijg je 2000 euro (nieuw is 4000 euro) subsidie van de overheid. auto verkopen aan iemand in het buitenland.
000 euro bedragen en maximaal 45. 000 euro• de actieradius moet minimaal 120 kilometer zijn Verhuur je je auto net als wij ook op Snapp, Car dan kun je ook nog eens flink wat kosten dekken. Ook dit doe je bij een tweedehands auto gemakkelijker dan bij je gloednieuwe fancy auto zonder krassen.
Welke auto’s zijn kwalitatief en enigszins betaalbaar? Ik deed onderzoek (door o. a. te praten met experts) en heb een selectie gemaakt van de beste betaalbaar modellen die nu verkrijgbaar zijn op de tweedehands markt onder of rond de 30. 000 euro. NOTE: Elektrische auto’s zijn over het algemeen van goede kwaliteit als ze uit Azië komen.
Volgens journalisten die zich bezig houden met EV's (electric vehicles) vroeg ik om de service en kwaliteit en ook daar werden mij de auto’s uit Korea (Kia en Hyundai) aangeraden. Kia werd genoemd als topper. Deze staan dus hoog in de lijst. Ik keek voor deze auto’s op , bynco.
nl en gaspedaal. nl. Tweedehands prijs: rond de 20. 000 euro zonder subsidie, Bereik: 250 km, Snellader? Ja, Garantie accu: 8 jaar/160. auto verkopen aan iemand in het buitenland. 000 kilometer Dit is wat mij betreft dé tweedehands elektrische auto to watch. Wij hebben zelf in deze auto gereden tijdens onze roadtrip door Europa met Vandebron en het is een kwalitatief goede auto met veel bereik én een snellaadfunctie.
Tip: houd ook de Hyundai Kona in de gaten, deze zit heel soms onder de 35. 000 euro. Tweedehands prijs: ongeveer tussen de 14. 000 en 28. 000 euro zonder subsidie, Bereik: Rond de 200 km, Snellader: Ja, Volledige garantie van 7 jaar/150. 000 kilometer Deze elektrische auto uit Zuid-Korea (goed teken!) doet al een tijd mee.
Let even goed op de gezondheid van de batterij, kilometers op de teller en de k, Wh van de accu. auto verkopen aan iemand in het buitenland. Neem ook mee dat Kia 7 jaar garantie biedt voor de auto én het accupakket. Tweedehands prijs: rond de 20. 000 euro zonder subsidie, Bereik: 180-250 km, Snellader: Ja, Garantie accu: 8 jaar of 160.
Nadeel: je kunt maar met 4 personen in deze auto zitten en dat is wat gebrekkig als je bijvoorbeeld een gezin hebt. Verder hoor ik goede verhalen over deze auto. Let er wel op dat je kiest voor de 33 kwh versie vanaf 2017, deze heeft een veel beter bereik.
000 en 25. 000 euro zonder subsidie, Bereik: Tussen de 130 en 300 km, Snellader: Oudere modellen niet, nieuwere modellen wel, Garantie accu: 8 jaar/160. 000 kilometer Ook de Renault Zoe heeft veel modellen die rondzweven op het internet. Let dus op de capaciteit van de accu, het aantal kilometers en zorg dat je kunt zien wat de gezondheid/conditie van de batterij is.
Deze auto biedt ook 8 jaar garantie op de batterij. Wel een te kleine auto als je een gezin hebt. Tweedehands prijs: rond de 30. 000 euro zonder subsidie, Bereik: 275 km, Snellader: Ja, Garantie accu: 8 jaar/160. 000 kilometer De nog niet zo oude Peugeot e-208 met een goed bereik is al tweedehands te koop.
000 euro. Neem wel mee dat Peugeot nog niet zo heel lang meedoet met elektrisch en dat dus eventueel voor moeilijkheden/complicaties kan zorgen. Tweedehands prijs: tussen de 15. 000 en 25 (auto verkopen aan iemand in het buitenland). 000Bereik: tussen de 100 en 200 km afhankelijk van het model, Snellader: Ja, Garantie accu: 8 jaar Een hele degelijke EV die zijn waarde ook goed behoudt: de VW e-Golf.
More from Hoe je auto verkopen, Auto opkoper
Table of Contents
Latest Posts
Verzekering Export Auto
Polen Export Auto
Welke Auto Voor Export
All Categories
Navigation
Latest Posts
Verzekering Export Auto
Polen Export Auto
Welke Auto Voor Export