Table of Contents
700 deelnemers aan het MKB-Beleidspanel vragen voorgelegd over dit nieuwe bedrijvenbeleid (auto voor export betekenis). Zijn ze er bekend mee? Vinden zij hun eigen sector een topsector? Hoe beoordelen zij het nieuwe beleid? Wat vinden zij van de acties? Bekendheid Bijna een derde van de MKB-ondernemers in de groothandel (30%) is enigszins tot goed op de hoogte van het nieuwe bedrijvenbeleid.
Zie Figuur 1. Figuur 1: Bekendheid met het nieuwe bedrijvenbeleid Bron: EIM, 2011 40 De groothandel 2011 Topsector of niet? Uit Figuur 2 is af te lezen welke relatie MKB-ondernemers in de industrie met de topsectoren hebben. Vinden zij dat hun eigen bedrijf deel uitmaakt van een topsector? Zijn ze toeleverancier aan dan wel afnemer van topsectorbedrijven? Of hebben zij geen enkele relatie met de topsectoren? Van de MKB-ondernemers in de groothandel heeft 18% géén relatie met een of meer topsectoren (verkoop auto export).
Driekwart van het MKB in de groothandel rekent het eigen bedrijf tot een topsector. Dat is meer dan het dubbele dan gemiddeld in het MKB, waar een derde van de ondernemers de eigen sector een topsector vindt. Beoordeling Aan de MKB-ondernemers zijn zes stellingen voorgelegd over het nieuwe bedrijvenbeleid1. Hiermee hebben zij een oordeel kunnen geven over de inhoud en accenten van het beleid.
Uit de figuur blijkt het volgende: − De internationale insteek van het topsectorenbeleid kan op brede instemming van het MKB rekenen. Van het MKB in de groothandel onderschrijft 71% de stelling, nagenoeg even veel als in het totale MKB. − Ook een grote meerderheid (74%) onderschrijft de stelling dat veel sectoren ten onrechte niet in aanmerking komen voor kwalificatie als topsector.
Op dit punt zijn zij veel positiever dan gemiddeld in het MKB. − Het topsectorenbeleid gaat volgens een meerderheid van de ondernemers teveel over kennis en te weinig over de toepassing daarvan. Zowel in de groothandel als in het totale MKB is 77% deze mening toegedaan. − Van de MKB-ondernemers in de groothandel zegt 70% vertrouwen te hebben in het nieuwe bedrijvenbeleid, vanwege de samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijs en overheid.
Figuur 2: Relatie eigen bedrijf - topsector Bron: EIM, 2011 Figuur 3: Oordeel over het nieuwe beleid: stellingen2 Bron: EIM, 2011 De groothandel 2011 41 Figuur 4: Belang van de acties voor het eigen bedrijf Bron: EIM, 2011 In veel sectoren wordt het effect van dit landelijke beleid door de MKB-ondernemers gerelativeerd, omdat men vindt dat het meeste op lokaal niveau gebeurt - export auto duitsland.
Bijna tweederde verwerpt de betreffende stelling. Acties Uit Figuur 4 is te zien in hoeverre MKB-ondernemers de acties in het kader van het nieuwe bedrijvenbeleid van belang achten voor hun eigen bedrijf3. Ondernemers in het MKB kennen met afstand de hoogste score toe aan een betere samenwerking tussen overheid, 42 De groothandel 2011 onderwijs en bedrijfsleven, een samenwerking waarin dit beleid voorziet.
Aantrekken van toptalent naar Nederland scoort echter het laagst. Dat is niet zo vreemd, gelet op het feit dat de meeste ondernemers daar niet mee te maken (zullen) hebben. Het MKB in de groothandel vindt de acties ten aanzien van de infrastructuur, internationale wet- en regelgeving, topopleidingen, toptalent en proeftuinen relevanter voor het eigen bedrijf dan gemiddeld in het MKB.
De groothandel actueel Bankencrisis, eurocrisis, landencrisis, beurzencrisis, kredietcrisis, het ondernemen wordt er niet makkelijker op. Zijn er lichtpuntjes voor de groothandel? In 2010 daalde het aantal faillissementen in de groothandel met 13% ten opzichte van 2009, aldus Dun & Bradstreet. De groothandel was de op een na grootste daler. auto verkopen export papieren. Over alle sectoren van het bedrijfsleven daalde het aantal faillissementen in 2010 met 9%.
Het omzetvolume ontwikkelt zich bij de groothandel (+ 2,75% verwacht over geheel 2012) sterker dan in andere sectoren van het bedrijfsleven (+ 1,75% verwacht voor 2012) (auto verkopen zonder keuring export). Wel zien we dat de prijsontwikkeling achterblijft. De groothandel is dus nog onvoldoende in staat om gestegen inkoopprijzen volledig aan de klant door te berekenen.
Markten en prijzen worden transparanter door een toename van het internetgebruik. Transportkosten stijgen, terwijl er juist meer aandacht wordt gevraagd voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Marges in de groothandel waren al niet hoog, maar worden steeds krapper. De uitdaging is dus om op zoek te gaan naar mogelijkheden om meer toegevoegde waarde te creëren.
De webwinkels kunnen zich concentreren op datgene waar ze goed in zijn: vindbaarheid, voorlichting en assortimentspresentatie. auto export belgie naar nederland. Zij genieten van de verkoopmarge en lopen geen voorraadrisico, wij excelleren in service. We leveren bijvoorbeeld nu op zaterdag en zijn serieus aan het kijken naar leveringen op zondag. Veel webwinkels verlangen dat de klant tussen 8 en 5 thuis is op doordeweekse dagen.
Wij leveren wanneer en waar de klant maar wil. Ik ben ervan overtuigd dat die extra service herkenbaar is en dat je daar ook een redelijke vergoeding voor kunt vragen. Onze producten, snufjes van de modernste techniek, heb ik met lede ogen zien afzakken tot een commodity-niveau van een kilo suiker.
Nu leveren we ruim driekwart van alle in Nederland op internet verhandelde consumentenelektronica - Opkoper schadewagens. Ondertussen is onze omloopsnelheid, de verhouding tussen voorraad en omzet, omhooggeschoten naar 40, terwijl die bij een traditioneel groothandelsbedrijf slechts een factor 6 tot 10 bedraagt. Het succes smaakt goed. Op korte termijn voorzien we daarom een assortimentsuitbreiding die in de lijn ligt met de huidige producten, zoals gereedschappen, woonaccessoires en verlichting.” De groothandel 2011 43 Een belangrijke strategie voor continuïteit en groei in de groothandel is dus het bieden van meer toegevoegde waarde.
Het gaat door verschillende crises over het algemeen minder goed met bedrijven. Deze zijn daardoor geneigd om hun bedrijfsprocessen door te lichten en na te gaan welke verbeteringen kunnen worden gerealiseerd. Een andere wijze van inkopen, elders inkopen of outsourcing van bepaalde activiteiten kan goede kansen bieden voor groothandels. Veel Nederlandse groothandels zijn al internationaal, of zelfs wereldwijd, actief.
Tegelijk zijn dit ook de landen waarvan de economie (bovengemiddeld) groeit. Dat betekent dat hun exportprijzen stijgen en dat wellicht een steeds groter deel van de productie in deze landen bestemd is voor de binnenlandse consumptie. Dat leidt voor de Nederlandse groothandels weer tot scherpere concurrentie en druk op de marges om marktaandeel te behouden c (auto verkaufen export).
te groeien. Het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie zit zeker in de toegevoegde waarde. Daarnaast kan het aangaan van strategische samenwerking in de keten belangrijker worden. We hebben nog steeds een voorsprong in Nederland Kijkend naar de exporterende groothandel kunnen we constateren dat Nederland met de havens en goede infrastructuur richting de groeiende economieën in Oost-Europa, een belangrijk doorvoerland blijft van Aziatische- en Amerikaanse producten. import export auto antwerpen.
In hun lobby richting politiek en belangenbehartigers moet voortdurende aandacht zijn voor behoud en verbetering van onze infrastructuur. auto verkopen voor export prijs. Daarnaast zal, zeker ook op Europees niveau, aandacht moeten zijn voor belemmerende regelgeving en onpraktische uitvoering van regels. Deze aandachtspunten vereisen ook samenwerking tussen groothandels, het gezamenlijke belang van een op alle fronten soepel ondernemingsklimaat weegt hier zwaar genoeg.
Daarom is constante aandacht vereist voor optimale automatisering van processen binnen de keten. Door betere, slimmere ICT-toepassingen zijn kostenvoordelen te behalen die wellicht een deel 44 De groothandel 2011 van de margedruk, door gestegen inkoopprijzen en bedrijfskosten, kan compenseren. Kostenvoordelen zijn ook te behalen door kritisch te kijken naar de locatie en de omvang van de voorraden - auto export.
Dichter bij de klant opslaan betekent ook sneller (just-in-time) kunnen leveren (story auto import-export b.v). Dat biedt weer toegevoegde waarde voor de klant en wellicht kan daardoor de omvang van de aangehouden voorraden ook omlaag met kostenverlaging voor de groothandel als gevolg. Nu beginnen met: Maatschappelijke Verantwoord Ondernemen Een aspect van de bedrijfsvoering dat eigenlijk geen enkel bedrijf meer mag laten liggen is het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
More from Auto opkoper, Hoe je auto verkopen, Bestede auto bod
Table of Contents
Latest Posts
Wat Heb Je Nodig Voor Auto Te Verkopen
Btw Auto Particulier Verkopen
Goedkoop Auto Huren Sardinie
All Categories
Navigation
Latest Posts
Wat Heb Je Nodig Voor Auto Te Verkopen
Btw Auto Particulier Verkopen
Goedkoop Auto Huren Sardinie